Spaningsplutonen

Topics and things concerning this game.
User avatar
Fenrir
Newbee
Newbee
Posts: 8
Joined: 11 Mar 2007, 21:25
Location: Link?ping, Sweden
Contact:

Post by Fenrir » 26 Apr 2007, 14:12

Hallonsylt wrote:Shit vad många spanare det blev helt plötsligt :shock:
Som daffy sa så handlar det ju bara om två plutoner vilket är 24 pers ungefär.. ganska så lite för det stora hela av svenskstyrkan under B5 har jag än känsla av, desto roligare är det helt klart att 20+ människor har valt att gå in för lite över normen nivån på airsoftande mil sim event. vi kommer att få riktigt skoj samt få chanser till lajv pga att vi går in hårdare för realism än gemene man, inte säga att gemene man på B5 inte vill ha realism.. ni förstår hur jag menar.

Söker fortfarande en KSP samt Prickskytt till Grupp 2:2 Pma Balto eller Fenrir om ni är intreserade. Använd er av baltos ansökningsmall i början av tråden när ni söker.
Stf. Kompanichef Spaningskompaniet

User avatar
Kelgor
Newbee
Newbee
Posts: 2
Joined: 31 Mar 2007, 17:47

Post by Kelgor » 26 Apr 2007, 17:25

Tråden heter spaningsplutonen, men under trådens gång dyker kompani upp. Fyra grupper är i min värld en pluton och likaså är två grupper en tropp.

User avatar
Fenrir
Newbee
Newbee
Posts: 8
Joined: 11 Mar 2007, 21:25
Location: Link?ping, Sweden
Contact:

Post by Fenrir » 26 Apr 2007, 19:36

Kelgor wrote:Tråden heter spaningsplutonen, men under trådens gång dyker kompani upp. Fyra grupper är i min värld en pluton och likaså är två grupper en tropp.


Jag vet att ett Kompani har betydligt fler soldater i det verkliga livet.? Men det spelar ingen roll för B5 har inte manskapet i spelare att befolka de enheter som i denna fiktiva värld kastas omkring på spelplanen.

Så ingen mening att mäta trupp storlekarna efter verkligheten. I den fiktiva världen B5 utspelar sig så är vi ett spanings Kompani.
Stf. Kompanichef Spaningskompaniet

Grym-Adam 3
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 28
Joined: 19 Nov 2006, 21:39
Location: Tullinge/Stockhom SWE

Post by Grym-Adam 3 » 27 Apr 2007, 21:40

Tycker själv att det skulle funka med att vi kallade oss en pluton.
Jag uppfattar det så att tobias och marcus skall vara
chefer i en spanings grupp.
Vill då framföra att det är ingen bra lösning fär spanande grupper att försöka leverera spanings resultat som tobias o marcus inte hinner titta på, pga de leder egen grupp på uppdrag. Kan man inte tänka sig att
span plutC och Stf + 2 man bildar en stab och sköter mottagandet av spanrapp. åt KC.
Sen när KC anser att NU står faan på vägen så beordrar han spaning att återsamla och slå ut ett eldöverfall eller t.o.m överfall som en samlad plut mot lede Fi. Detta leds då av PlutC med StfC spanplut. Ja iaf. Detta är bara min ide om spaning. Tror det ger en massa MILSIM och vi kan pröva på plutstrid, vilket jag och min grupp uppfattar som ja helt enkelt SKITKUL.
Delar av 1:2 gruppens fritid finns på youtube, sök på IPSYD, japp det är vi.
Mvh Georg.

Balto
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 34
Joined: 17 Jan 2007, 04:47

Post by Balto » 28 Apr 2007, 12:29

Chefen säger att vi är ett kompani då är vi ett kompani punkt. Jag och Markus kommer att leda spankompaniet från frontet. Vi kommer inte att ligga längst fram eller vara dom som sparkar in dörren men vi kommer att finnas nära våra soldater.
Vi leder ni Strider/spanar.
Ytterligare funderingar ang hur vi kommer att leda kompaniet kan diskuteras med mig via pm eller på msn.

/ Balto
Berget 4 UN
Berget 5 Swe Recon force
Berget 6 NATO Recon force

Daffy

Post by Daffy » 28 Apr 2007, 12:46

Känns som om jag måste sätta punkt för denna debatt nu. Så här ligger det till:

Jag kan hålla med om att det inte är speciellt realistiskt att 23 man ska motsvara ett kompani. Det är inte speciellt realistiskt att skjuta plastkulor på varandra heller (om vi ska vara petiga) och tro att man är nästa generations soldat. Anledningen till att jag har 4 kompanier (ett stabs-, ett spanings- och 2 bas.säkskompanier) är för att det är lättare att leda. Det er mig som chef fler valmöjligheter.

Exempel, jag kan ge 1:a SpanPlut order om att reka den norra delen och 2:a SpanPlut order om att reka av den södra. Balto som då är PlutC för 1:a drar iväg med sin plut och Fagge som då är PlutC för 2:a drar iväg med sitt gäng. Enkelt.

Men, om jag nu vill spana av ett större område, eller jag vet att chansen till sammanstöt med FI är stor, så kanske jag då vill ha två SpanPlut på samma område. Enkelt, Balto är som sagt PlutC över första, men då både plutonerna (kompainet) ska agera tillsammans blir Balto KompC och Fagge (Stf KompC). Eftersom båda är innan spel förberedda på att de kan få agera KompC och Stf så kommer det gå hur bra som helst.

Exakt så kommer det fungera för Bas.Säk. De komme få mest agera inom pluton, men om jag som BatC vill slå ihop flera plutoner så ska det finnas en chef som är utsedd innan spelet att klara av uppgiften.

Är ni med vad jag menar? Den chef som har flest valmöjligheter drar oftast det längsta strået och den "förberedde överlever". En detaljer beskrivning om hur vi ska agera kommer snart.

Slut, frågor?

Balto
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 34
Joined: 17 Jan 2007, 04:47

Post by Balto » 28 Apr 2007, 14:19

Mja måste inflika att Fagge inte är Stef kompC utan Fenrir är stef kompC. Nu är det slut på debatten :)

/ Balto
Berget 4 UN
Berget 5 Swe Recon force
Berget 6 NATO Recon force

Grym-Adam 3
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 28
Joined: 19 Nov 2006, 21:39
Location: Tullinge/Stockhom SWE

Post by Grym-Adam 3 » 01 May 2007, 00:02

Chefen 2:a grp 1:a plut uppfattat.

Balto
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 34
Joined: 17 Jan 2007, 04:47

Post by Balto » 01 May 2007, 18:54

Jag söker fortfarande 1 prickskytt och 1 KSP-skytt
Berget 4 UN
Berget 5 Swe Recon force
Berget 6 NATO Recon force

Balto
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 34
Joined: 17 Jan 2007, 04:47

Post by Balto » 16 May 2007, 15:59

Spaningskompaniet Romeo
Berget 5 2007

Här är era anropsnamn för dom som är nyfikna. Som ni ser så är det två tomma platser, jag vill ha 1 prickskytt och 1 KSP-skytt!

1:a Kompaniet
Grupp 1 Alpha Romeo:

Gruppchef / Kompanichef
Namn: Major Tobias Andersson
Nick: Balto

Ställföreträdande Kompanichef
Namn: Kapten Marcus Örneståhl
Nick: Fenrir

Prickskytt
Namn: Clarence Lööw
Nick: Hallonsylt

KSP-skytt
Namn: David Eriksson
Nick: Zelos

Sjukvårdare
Namn: Linn Brandström
Nick: Tsilvär

Spaningssoldat
Namn: Jimmie Björkman
Nick: Yares

Spaningssoldat
Namn: Ola Hellman
Nick: Hellman (KSP-skytt)


Grupp 2 Alpha Romeo Sierra:

Gruppchef / Ställföreträdande Plutonschef
Namn: Fänrik Georg Bornström
Nick: Grym-adam 3

Ställföreträdande gruppchef
Namn: Patrik Lindgren
Nick: Fucking-Adam 1

Prickskytt
Namn: Andreas Haglund
Nick: Fucking-Adam 3

KSP-skytt
Namn: Robert Kaczynski
Nick: Grym-Adam 4

Sjukvårdare
Namn: Johan Petrini
Nick: Attack - Olof 1

Spaningssoldat
Namn: Christine Gradin
Nick: Grym-Adam 5


2: Pluton


Grupp 1 Bravo Romeo:

Gruppchef / Plutonschef 2:pluton
Namn: Löjtnant Emil Fagerlund
Nick: Fagge

Ställföreträdande gruppchef
Namn:
Nick: Olawer

Prickskytt
Namn:
Nick: Kjelle

KSP-skytt
Namn:
Nick: Termen

Sjukvårdare
Namn:
Nick: pimpen

Spaningssoldat
Namn:
Nick: Deke


Grupp 2 Bravo Romeo Sierra:

Gruppchef / Ställföreträdande Plutonschef 2: pluton
Namn: Fänrik Mikael Brodin
Nick: Brodin

Ställföreträdande gruppchef
Namn: Nicklas Fredriksson
Nick: Nicke

Prickskytt
Namn:
Nick:

KSP-skytt
Namn:
Nick:

Sjukvårdare
Namn: Martin Johansson
Nick: Shadow

Spaningssoldat
Namn: Nic Ramstet
Nick: Nic
Berget 4 UN
Berget 5 Swe Recon force
Berget 6 NATO Recon force

Solarin
Private
Private
Posts: 13
Joined: 02 Jan 2007, 17:33

Post by Solarin » 23 May 2007, 17:34

Kommer vi ha ingejörer med i våra grupper?, eller är det andra grupper som får ta smällarna med minor? :D

Balto
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 34
Joined: 17 Jan 2007, 04:47

Post by Balto » 23 May 2007, 21:21

Skall jag vara helt ärlig så har jag faktiskt glömt att kolla om vi har några ingejörer över huvud taget. Tur att någon tänker efter, jag skall genast undersöka saken.

/ Balto
Berget 4 UN
Berget 5 Swe Recon force
Berget 6 NATO Recon force

Balto
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 34
Joined: 17 Jan 2007, 04:47

Post by Balto » 25 May 2007, 15:23

Då så följande gäller ang ingejörer: Den personen i varje spaningsgrupp som har rollen"spaningssoldat" kommer även att agera ingejör. Det kommer inte inebära att han måste släpa på 25st stridsvangsminor men kanske någon extra mojäng, kan inte svara på vad det skulle kunna vara i nu läget.

Jag vill ha klartecken från samtliga gruppchefer på att ni har tagit del av ovanstående information.

/ Balto
Berget 4 UN
Berget 5 Swe Recon force
Berget 6 NATO Recon force

Solarin
Private
Private
Posts: 13
Joined: 02 Jan 2007, 17:33

Post by Solarin » 25 May 2007, 21:55

Har för mig att dom ska ha med sej en avbitartång,mejsel,skiftnyckel och en ingejör armbindel.

Balto
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 34
Joined: 17 Jan 2007, 04:47

Post by Balto » 25 May 2007, 22:49

Solarin wrote:Har för mig att dom ska ha med sej en avbitartång,mejsel,skiftnyckel och en ingejör armbindel.
Tack kan någon bekräfta detta. Ang armbindel så är det kanske lite kort varsel vilket jag ber om ursäkt för. Men det behöver inte vara något avancerat, ser det bra ut så är det bra.

/ Balto
Berget 4 UN
Berget 5 Swe Recon force
Berget 6 NATO Recon force

Post Reply