4;e Kompaniet [Tango]

Topics and things concerning this game.
Zac

Post by Zac » 22 May 2007, 09:49

Charlie-Tango 1:2
Ofvansjö Pluton

Zac
M249 (CA) - M120

Elin
G3SG1 (CA) - M120

Carro
antagligen MP5 A3

Vi har alla minst en Pistol 88, sen tar man med lite extra bössor så klart..
Understöd, frontangrepp och flank är våran taktik, dock är detta upp till "Hummlan" sist jag kolla.
Nexis lite Info från din Grupp?

User avatar
meathead
Berget Trustee
Berget Trustee
Posts: 221
Joined: 15 May 2007, 14:02
Location: Fr?s?n

Meathead

Post by meathead » 22 May 2007, 14:47

Hejsan boys!

FK Madsen till er tjänst. Är 34 år ung (i sinnet) hemvärnsoldat sedan -95 och är i dagslägen plutch på IKL (Insatskompaniledningen) I jämtland.

Kommer att spela i M/90 fullt utrustad med hjälm, stridsväst, kroppsskydd och dylikt.

Kommer att spela med en MK/23 gasdriven, TM G36C @ 100, kanske en MP5 som backup..

Har bra utb på spräng men det lär vi inte få nytta av. älskar GRG m/48 och vill gärna ha ett gasdriven GRG m/48... He he he he Typ en 1200 bb åt gången...

Callsign är meathead efter clintans bulldog.


See ya!

/bad ass Meathead alias FK Madsen 8)

humlan
Newbee
Newbee
Posts: 6
Joined: 05 May 2007, 17:59

Post by humlan » 22 May 2007, 22:46

fyller i
humlan Gjorde lumpen som amfibie ledning/span komp på amf1
Charlie-Tango 1:2
humlan (kapten)
ak5 m120 granatkastare
psg90 197ms
granater (flertalet) + minor + rikt minor (fjärutlöst)

kattsak (ida)
sig 552 m120
m700 sniper
granater

nexis
m249 m120

rickard
m4 m150 semi

Zac
M249 (CA) - M120

Elin
G3SG1 (CA) - M120

Carro
antagligen MP5 A3

3 pluton får gärna fylla i och pma mig

sedan för
3:e Pluton - Bas.Säk [Charlie-Tango]
Jag har till gången till militär tält ett 12manna och ett stab
Räcker med boende för alla i 3pluton
Med flertalet kamonät och massa gottis som bår och vatten dunkar mm
Finns det ett intresse att sova ingame med allt som hör till ?

Skulle gärna vilja ha ett pm av alla i 3plut med adress och om ni vill bo i tältet.
Samt om det finns möjlighet att ses innan i stockholm

Requiem

Post by Requiem » 23 May 2007, 02:02

Bra där Humlan...

Kan nu också konfirmera att Meathead har blivit befodrad till kapten över Alpha-Tango.

User avatar
meathead
Berget Trustee
Berget Trustee
Posts: 221
Joined: 15 May 2007, 14:02
Location: Fr?s?n

Post by meathead » 23 May 2007, 10:15

Requiem wrote:Bra där Humlan...

Kan nu också konfirmera att Meathead har blivit befodrad till kapten över Alpha-Tango.
Kn Meathead anmäler sig enligt order.

vpl som PV-pjäs 1110 grpch, hemvänssoldat sedan -95, hv soldat 5år, hv grpch 5år, hvplutch i 2år.

Idagläsget är jag stab- och trossplutonchef i IKL (Insatskompaniledning), jämtland.

GRG m/48 rules!

/Meathead
OPCR 2,3 / B5, B6,B7
B8 - Not playing

kn3pp
Private
Private
Posts: 12
Joined: 14 Apr 2007, 00:48

Post by kn3pp » 24 May 2007, 14:31

kn3pp anmäler sig sent om sider.

Historik: Gjorde militärtjänst som Hundförare inom flygvapnet. dvs närskydd och bas-säk som inriktning. Vi fick utbildning i att leda små grupper om 4 man och även spårning av lede fi med hund förståss..

I övrigt har jag varit butiksledare i ca 4 år med ansvar för butik och personal.. men det är civilt ;)

Huvudvapen: beslutsångest.
Antingen Type89, M4cqb eller MP5 lång.
trimm i dessa m130 alt. m120 .. inte klart än.

sidearm: M1911 @ 100m/s (som det ser ut nu...)

nått jag missat ?? :D
...do not ignore my veins...

maximus
Newbee
Newbee
Posts: 8
Joined: 12 Mar 2007, 15:29
Location: Stockholm, Rissne

Post by maximus » 24 May 2007, 20:25

tjena boys!

asså som medlemm i bravo-tango kännerjag mig lite utlämnad då vår plutonchef varken skriver på forumet eller svarar på pm, kan någon vara snäll att peta på honom så han vaknar. Bara 3 veckor kvar nu :shock: :)
Si vis paceum, para bellum.
Om du vill ha fred, rusta dig f?r krig.

Requiem

Post by Requiem » 25 May 2007, 03:35

Jag skall se om jag kan lura av Daffy en mail-adress eller liknande så att vi kan involvera Nilsson också i det hela så snart som möjligt.

Jag funderar för närvarande på att ha en liten samling för de av oss som bor i Stockholm med omnejd innan det är dags att åka upp till Härnösand. Jag tänkte att det kunde vara kul att träffa så många som möjligt IRL innan vi åker och kastar Den Lede Fi från fosterlandets stränder :D Är ni intresserade och vilket datum skulle passa? Hör av er, antingen i tråden eller via PM eller MSN.

/Majoren

User avatar
Rexxor
Private
Private
Posts: 18
Joined: 01 Feb 2007, 20:37
Location: Stockholm

Post by Rexxor » 25 May 2007, 06:23

Vad säjs om i morgon på klacken?
Om du nu kommer upp i tid. :P :D

maximus
Newbee
Newbee
Posts: 8
Joined: 12 Mar 2007, 15:29
Location: Stockholm, Rissne

Post by maximus » 25 May 2007, 19:36

jag kommer att vara på klacken imorrgon.
Si vis paceum, para bellum.
Om du vill ha fred, rusta dig f?r krig.

Requiem

Post by Requiem » 26 May 2007, 16:59

Tyvärr så kom jag inte upp i tid för att komma till Klacken, som ni kanske märkte... Inom mitt yrke är lönehelger ganska påfrestande... :P

Nästa helg (2/6) har jag dock tagit ledigt, och kommer att finnas på Klacken från 11:00, och det skulle vara trevligt, kul och bra om så många som möjligt kunde komma, så vi får en möjlighet att lära känna varandra någorlunda innan spelet börjar.

kn3pp
Private
Private
Posts: 12
Joined: 14 Apr 2007, 00:48

Post by kn3pp » 26 May 2007, 23:01

ska göra vad jag kan ! ;)
i mitt jobb så får jag helt sonika acceptera att kollegorna inte har tid på lördagar :P
...do not ignore my veins...

Requiem

Post by Requiem » 30 May 2007, 13:31

Jag lånade Baltos sammanskrivning av Daffys order och kopierade in den, då den var utmärkt;
Vi har fått våra första order, gäller ALL Svensk personal.

Order

Säkerhetskoder:
Alla Svenska soldater kommer att få en säkerhetskod tilldelad, koden är unik och skall alltid bäras med sig, Koderna kommer att släppas i slutet av den sista veckan innan spelet för att minimera att dom kommer i orätta händer.
Berget 5 kommer att vara mer disciplinerat än tidigare upplagor alla kommer att behöva tänka efter en gång extra och inte göra nått överilat, Allt får konsekvenser!
Koderna finns till för att på den Svenska basen skall ENBART Svenskpersonal finnas inga andra. Om ni påträffar personer i eller runtomkring basen som inte bär Svensk M/90 med tillhörande armbindel är dom att betrakta som fientliga tills motsatsen är bevisad.
Detta gäller så väl NATO personal som Finska frihetskämpar.
Var även uppmärksam på Svenskpersonal som befinner sig i fel område och begär säkerhetskod om ni blir osäkra. ROE säger att alla som inte kan eller vill identifiera sig är bekämpningsbara och skall omhändertas eller nedkämpas.
Vi är i KRIG!

Orientering:
Efter incheckning kommer en andra incheckning att göras för Svenskpersonal, detta för att alla skall få direktiv om vart dom skall ta vägen, var närmsta högsta chef finns osv. Alla som skall få ut någon form av materiel av BatC få det vid den andra incheckningen. När det är klart kommer det att bli en bataljonsuppställning där BatC kommer informera bataljonen och ge sina första order.

Varje enskild soldat skall enligt order från BatC införskaffa följande materiel:
• Skarpt förstaförband
• Karta + kompass
• 2st ”larmminor” + 5m tunt snöre. Dom kommer att bestå av överfallslarm som kan köpas nästan överallt ca pris är 20kr

Alla chefer skall ha en mobiltelefon med nummer till Batledningen för nödsituationer båda skarpa och ingame. Det skall alltså alltid gå att få tag på BatC även om radion inte funkar och tvärtom. Telefonnummer kommer vid senare tillfälle.

Övrigt:
INGEN går off-game utan att anhålla om tillstånd hos BatC INTE GruppC eller plutC utan det skall anhållas hos BatC. Det görs naturligtvis via befälskedjan soldat-->GruppC-->PlutC-->BatC.
Kartor kommer att läggas ut på hemsidan på fredag.

/Majoren

TENGILL
Sergeant
Sergeant
Posts: 92
Joined: 03 Feb 2007, 10:29
Location: Sollentuna

Post by TENGILL » 30 May 2007, 19:56

Tillhör inte 4:de utan "MP" men har frågor.

1) Var hittar jag orgi. vers. av denna order?.

2)
2st ”larmminor” + 5m tunt snöre. Dom kommer att bestå av överfallslarm som kan köpas nästan överallt ca pris är 20kr
Önskar mer information tack.
Gissar att det menas den form som andvänder sig av sprint (för montering på nyckelringar osv)?
Billigaste jag funnit var Clas Ohlsson för 45:-, var finner jag det larm som andvänds i exemplet för ca 20:-?
Gl?m inte " T T T".
T?m Tarm och Task.

Balto
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 34
Joined: 17 Jan 2007, 04:47

Post by Balto » 30 May 2007, 22:09

Det är orginalet du läser. "Larminerna" skall vara av sprintmodell ja. prisuppgifterna fick jag av daffy, glömde dock fråga om vart han sett dom. Jag skall försöka få fram dom uppgifterna ASAP.

/ Balto
Berget 4 UN
Berget 5 Swe Recon force
Berget 6 NATO Recon force

Post Reply