Pohjoisen kimppakyyti

Topics and things concerning this game.
Post Reply
User avatar
Puma
Corporal
Corporal
Posts: 45
Joined: 23 Nov 2006, 06:26
Location: Oulu, Finland

Pohjoisen kimppakyyti

Post by Puma » 21 May 2007, 22:37

Te joita tämä koskee tiedätte kyllä keitä te olette.

Menopeli on nyt katsastettu, ja katsastuskonttorin setä antoi sille vihreät paperit. Auton pakoputkessa on kuitenkin tällä hetkellä reikä, joka saataneen paikattua ennen reissuun lähtemistä.

Aikataulu on mitoitettu siten, että meidän pitäisi olla autossa kaasujalka vipattaen kello 22:00 keskiviikko iltana 13.6. Tämä tarkoittaa sitä että matkavalmistelut olisi hyvä aloittaa viimeistään klo 20:00.

Auton tavaratila on kovin rajallinen, joten jokainen matkustaja on rajoitettu aseensa lisäksi noin 80 litran rinkkaan. Jos tuntuu että tarvetta on saada mukaan jotain rinkan ja aseen lisäksi, niin auto voidaan koepakata aikaisemmin päivällä, ja katsoa mikä mahtuu mukaan ja mikä pitää jättää pois.

Matkaa kertyy 1100 kilometriä, ja matkan kesto taukoineen on arvioitu olevan 14-16 tuntia.

Hintaa edestakaiselle reissulle kertyy 60 euroa per nuppi.

Perille arvioimme saapuvamme joskus torstai iltapäivällä, ja saapumistarkastuksen jälkeen on mahdollisuus pystyttää teltta ja nukkua pois kertynyttä univelkaa, ennen alkubriiffin alkamista.

Pelin jälkeen nukumme taas hieman pois univelkaa joko saaressa, tai mantereella. Ja aloitamme paluumatkan viimeistään maanantai aamuna. Olemme jälleen kotona viimeistään maanantai iltana.

User avatar
jdoe
Captain
Captain
Posts: 303
Joined: 25 Apr 2007, 18:03
Location: Oulu, Finland

Post by jdoe » 23 May 2007, 11:38

Tuota, google maps antaa ajomatkaksi yhteen suuntaan 729km ja ajoajaksi hieman yli 10h, eli tauot laskettuna 12.

Millainen auto on kyseessä ja kuinka paljon se syö? Jos oletetaan että keskikulutus on vaikkapa 8,3l/100km, ja polttoaineen hinta 1,40e/l, kokonaiskustannukseksi tulee neljälle hengelle noin 43e.

Tottakai on hyvä varatutua etukäteen suurempaan kulutukseen, mutta minun kokemukseni mukaan yleensä yllätyksiä kustannuksien suhteen tulee vain kun jollakin ei olekkaan varaa maksaa sovittua osuutta...

Eli ajoaika olettaa 73km/h keskinopeutta matkalle joka on minusta aivan uskottava ja saavutettavissa oleva nopeus, jolloin ajoaikakin lyhenee teidän laskelmista 2-4h. Eli jospa kertoisit vähän auton tietoja, ja katsotaan että mitä tehdään aikataulun suhteen jne. Tuo 8,3l kulutuskin on aika korkea, jos tarjolla olisi pienempiruokaisia vaihtoehtoja, olisi hieno juttu. Esim. diesel-auto.

User avatar
Puma
Corporal
Corporal
Posts: 45
Joined: 23 Nov 2006, 06:26
Location: Oulu, Finland

Post by Puma » 23 May 2007, 23:10

Ei tarvitse teititellä, en oo mikään iso herra vaikka mulla auto onkin.

Olet oikeassa. Kätevää tuollainen google reitinlöytämishomma. Alkuperäisen 1100 kilomertiä olin viivottimella mitannut vanhanaikaisesta paperikartasta, ja onnistunut mitä ilmeisimmin tuottamaan jossain välissä kolmanneksen mittavirhettä.

Tämä ottaa ajoajasta kai melkein kolmanneksen pois, samoin kuin polttoainekustannuksista. Joka välittyy myös matkalippujen hintaan.

Eli edestakainen reissu 40 euroa per nuppi.

Auto on neliovinen Opel Kadett. Ja täyteen lastattuna syö kai jotain vähän reilun kuuden litran luokkaa, jos ajaa nätisti. Lisäkustannuksia maksuhäiriöiden vuoksi ei tule, sillä kyytiläiset ovat valikoitu siten, että jokaisella on luottoa, ja matkan maksaminen hoituu "maksat kun jaksat" -periaatteella.

Vaikka ajoaika lyhenee 12 tuntiin, niin näin äkikseltään mä silti voisin olla sitä mieltä että keskiviikko iltana lähteminen on parempi kuin torstai aamuna. Vaikka lähtisi aamu kuudelta jo ajamaan, niin perillä olisi vain 3 tuntia aikaa, päästä saareen lautalla (joka tulee tunnin välein), ilmoittautua ilmotiskillä ja hoitaa esivalmisteluja ennen alkubriiffiä.

Kun lähtee 22:00 edellisenä iltana, niin sitä voisi olla aamukymmeneltä perillä saaressa, ja siinä olisi kosolti aikaa ottaa pienet päikkärit, ja vaikka tutustua pelialueeseen ennen peliä.

Ja minä myös olen sitä mieltä, että halvemmat vaihtoehdot ovat useimmiten hieno juttu. Ja Otto sanoi voivansa hommata pieniruokaisemman pirssin.

User avatar
OttoK
Corporal
Corporal
Posts: 61
Joined: 28 Apr 2007, 18:11
Location: Oulu

Post by OttoK » 24 May 2007, 00:38

Puma wrote:
Auto on neliovinen Opel Kadett.
Ja minä myös olen sitä mieltä, että halvemmat vaihtoehdot ovat useimmiten hieno juttu. Ja Otto sanoi voivansa hommata pieniruokaisemman pirssin.

Ja kuinka ollakaan, oma ehdotukseni olisi ollut 2-ovinen vintage-vihreä Opel Kadett "Kermit" Kyseinen vekotin syö myös varsin tarkkaan 6l, 8)

Minun puolestani homma on varsin bueno, olen Puman aikataulun kanssa täysin samaa mieltä, pitkän autossa olon jälkeen päikkärit on varmasti enemmänkin kuin tervetulleet. Itse aion ainakin vetästä kylelle välittömästi, sukuloimiset muun airsoft-kansan joutaa tehä myöhemminkin
B5 - FFF Squad Leader
B6 - SRP Squad Leader
B7 - SRP Squad Leader

So remember, lose talk cost respawns!

User avatar
jdoe
Captain
Captain
Posts: 303
Joined: 25 Apr 2007, 18:03
Location: Oulu, Finland

Post by jdoe » 24 May 2007, 12:10

Jeps, tämä kuulostaa hyvältä eli hienolta.

Ja olen samaa mieltä, minulla ei ole muutenkaan kiire "sinne ja takaisin" joten aikataulun suhteen ei ole vaatimuksia. Mieluummin aikaisemmin perillä, jotta ehtii levätä ja tutustua meininkeihin.

Post Reply