stilla min nyfikenhet.

Topics and things concerning this game.
Post Reply
Punisher

stilla min nyfikenhet.

Post by Punisher » 31 May 2007, 10:54

Hur många rena nybörjare kommer det på B5?
Vore kul att veta bara, tycker det verkar som att det här eventet har dragit in fler i träsket..

Alltså;
Ni som spelat, 5ggr eller mindre.. till inget alls.

Droppa gärna ett svar här i tråden.

så jag vet vilka jag ska sikta på.. jag menar vara snäll mot.

User avatar
Eldoriath
Captain
Captain
Posts: 319
Joined: 29 Jan 2007, 13:06
Location: Sweden

Post by Eldoriath » 31 May 2007, 12:59

Nybörjare på airsoft, men man har ju gjort lumpen och är med i hemvärnet ;)

Vinter
Newbee
Newbee
Posts: 4
Joined: 25 Mar 2007, 21:09
Location: Sweden

Post by Vinter » 31 May 2007, 14:03

Jag har spelat några månader nu med början i mars. Är väll ingen riktig noob egentligen, har spelat paintball etc tidigare men ändå. Kräla runt i skogen är inte heller det främmande för mig. Men det är första storspelet jag är med i.

Torak

Post by Torak » 31 May 2007, 14:21

Blir mitt femte spel - första var B4. :)

Är gammal rollspelare, så ids aldrig knata iväg nånstans bara för att plasta kast. ;)

LoomChild

Post by LoomChild » 31 May 2007, 14:58

Är nästan AS-oskuld jag med. B5 fick mig sugen... Eller låt mig revidera det där. B5 fick mig sugen nog att hosta upp ett antal tusenlappar på bössa, gear m.m.

Har bara kört ett par gånger än så länge, men dessa gånger är mer ren träning än "spel". D.v.s. visst spelar vi, men vi ser till att det inte blir dötid och scenarion är väl uppsatta för att känna på olika händelser och taktiker.

Så noob är man, men tack vara SoldF, Operation Flashpoint samt ett par GrpC som lär ut så mycket de hinner skall jag nog i alla fall få en kill på B5 innan man blir kanonmat. ;)

Zac

Post by Zac » 31 May 2007, 15:24

Det beror på hur du menar, B5 blir mitt andra storspel men för övrigt har jag lirat varje lördag senaste året och har spelat i flera år...

Emher
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 03 Dec 2006, 00:49
Location: Norrt?lje, Sweden

Post by Emher » 31 May 2007, 18:18

Erkänner att jag är noob, har bara spelat ett gäng gånger med polare och dylikt, men inte stoppar det mig från att ge mig hän inför B5, har hållt på med skådesperi så lite soldat kan man låtsas va :D Sedan så kan jag skjuta så det duger helt klart så det ska nog gå bra och bli skitkul.

Tystnad

Post by Tystnad » 31 May 2007, 19:22

Endast spelat ett par gånger, men har "samlat utrustning" i ca två års tid. Prylfanatiker och AS passar som en kall öl och grillat.

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 31 May 2007, 19:31

Ja noob är nog bara förnamnet :lol:
Jag såg för ungefär 7 månader sedan B4 trailern och blev så jäkla sugen, och tänkte bara att detta måste man ju bara prova på.
Så jag köpte en biljett till B5 utan några aningar på vad jag skulle köpa för vapen och gear.
Men nu 7 månader senare och cirka 10k fattigare :? så känns det så jädra gött att om 2 veckor så kommer man stå på hemsön ready for battle :D
Kan även tillägga att jag dragit med mig en polare in i hobbyn, och om det vill sig rätt även två till :P

User avatar
Skuggan
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 26 Feb 2007, 22:06
Location: Lidk?ping/Sweden
Contact:

Post by Skuggan » 31 May 2007, 21:22

jag har lirat AS 1 gång för typ 2 år sedan....
äger inga AS grejjer och lär inte köpa nåt på ett tag heller....

dock skall jag med på B5 som fotograf (går med MP plutonen på Allied sidan, ni kommer lätt känna igen mig)
jag är mer en rollspelsnörd även om den hobbyn legat nere ett par år..
det var fö en "internet polare" som drog med mig på detta arrangemanget nån gång i februari/mars, och det har hittils kostat mig närmare 20k i foto utrustning :D (som jag iofs skulle köpt ändå men nu har stressat fram fortare än planerat)

hoppas det blir ett roligt spel och väl mött på Hemsön.
"In Hoc Signo Vinces" (Victory in this sign)
"Ultima Ratio Regum" (Kings final statement)

Doff

Post by Doff » 31 May 2007, 22:00

Skuggan..det behövs fler fotonördar :D
keep it up...

själv har man väll spelat detta spel i ca 9-10 år
lika kul fortfarande 8)

wille
Newbee
Newbee
Posts: 9
Joined: 14 May 2007, 16:34

Post by wille » 01 Jun 2007, 22:00

vi i trojan har spelat ihop i cirka 2 år dock inte deltagit i milsim såsom berget
men vi har kastat späckat med plast på varandra

Post Reply