Utv?rdering [?verstens insats)

Topics and things concerning this game.
Post Reply
Daffy

Utvärdering [Överstens insats)

Post by Daffy » 17 Jun 2007, 17:17

Kom igen nu, konstruktiv kritik. Måste ha chansen att utvecklas...

Bonta
Newbee
Newbee
Posts: 6
Joined: 18 Apr 2007, 22:54

Post by Bonta » 17 Jun 2007, 23:44

Inte så mkt kritik men jag vill bara ta tillfället i akt och tacka Översten för hans insats under vårt heroiska försvar. Jag hade stabsradion i örat hela tiden jag var vaken och när nu det än var tyckte jag att Daffy alltid var i radion! Du kan inte ha fått mkt vila. Att hela tiden få så många anrop och hinna med att planera och styra upp och ge BRA order är dubbelguld! Jag tror inte att vi svenskar kunde haft en mer engagerad och bättre ledare. Jag är stolt över att ha stridit under dig Daffy och jag skulle utan tvekan ställa mig under ditt befäl igen.. Och det gäller nog BDF-arna också, det lät så i bilen hem iaf.

Daffy

Post by Daffy » 18 Jun 2007, 00:01

Oj! Tackar och bockar så mycket för de raderna. Det är alltid ett nöje att strida med er i BDF. Hälsa killarna...

Tystnad

Post by Tystnad » 18 Jun 2007, 00:04

Kan bara fylla på med lovorden. Detta var mitt första riktiga spel och jag måste säga att det gick jävligt smidigt och var allt och mer än jag kunnat önska mig. Jag är numer fast för evigt i airsoften. :D

Fyra jämtar är iaf jättenöjda med insatsen och ser gärna att du leder den svenska styrkan även nästa gång, när det nu blir.

Hälsningar från JRA's fyra tappra.

Pelikanen
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 24
Joined: 15 Apr 2007, 20:10
Location: Gothenburg, Sweden

Post by Pelikanen » 18 Jun 2007, 03:47

Jag skulle också säga att du gjorde ett bra jobb, och tackar för en mycket bra upplevelse.

User avatar
meathead
Berget Trustee
Berget Trustee
Posts: 221
Joined: 15 May 2007, 14:02
Location: Fr?s?n

Kritik

Post by meathead » 18 Jun 2007, 12:21

Det finns inte mycket att säga.

Två minus saker har jag.

Vid ordergivningen skall det vara så lite folk som möjligt i närheten. Vi kunde ha gått runt på baksidan av baracken sista ordergivningen.

Ordern vara bra men det gick fort, vi kunde ha fått ordrarna på papper och haft med oss dom ut till våra "värn".

På plus sidan har jag fler:

* lyhördhet - strålande ledarskap från din sida Daffy. Man gav förslag och du tog till dig det och beslutade.

* Glimten i ögat - Skön stil mannen!

* Omtanke - Du styrde oss befäl i rätt riktning och förstod betydelsen av vila, mat och dryck.

* Struktur - vi hade ställen att uträtta våra behov, behov kom på plats lite senare men det var inte en men 4 möjligheter att uträtta behov b.

Well thats all folks! :D

Over and out!

Kn meathead, Alpha Tango
OPCR 2,3 / B5, B6,B7
B8 - Not playing

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 18 Jun 2007, 13:43

Själv tyckte jag att befäls strukturen funkade bra och har inte direkt något negativt att säga om det.
Tycket det va skit bra att du även tog dig tiden att kolla in värnen på Bloody Mary, och tackar för bermömet :D

Mathias Nyrén
"Charlie Tango"
Out

Requiem

Post by Requiem » 19 Jun 2007, 10:45

Jag skulle utan tvekan ställa mig under ditt befäl igen.

Som vi sa efter Game Off, så är det bäst för dig att du leder den svenska styrkan nästa berget... Annars kommer jag & Hell_Kitty och hämtar dig ;)

Baron
Captain
Captain
Posts: 414
Joined: 15 Mar 2007, 10:29
Location: Göteborg, Sweden

Post by Baron » 19 Jun 2007, 12:08

MP enheten håller med alla föregående talare och skulle gärna, för att inte säga gladeligen, sälla sig till dina ranker igen om du skulle få chansen att styra svenska styrkan återigen.

*Thumbs up!*
B15: Platoon Commander (NAF Mech)
B14: Platoon Commander (NAF Mech)
B13: Commander (GCT Mech)
B12: Platoon Commander (UniSec Mech)
B11: Medic (GCT)
B10: Medic (PSYOPS)
B9: Medic (UN)
B8: Medic (PSYOPS) - Civilian Medic
B7: Medic (Nato)
B6: Medic (United Nations)
B5: Medic (Swedish Forces)

Grym-Adam 3
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 28
Joined: 19 Nov 2006, 21:39
Location: Tullinge/Stockhom SWE

Post by Grym-Adam 3 » 24 Jun 2007, 23:15

Jag saknade Bat Str befäl samt Bat stab Befäl. Dessa gör att Bat C kan vila lite och överlämna det löpande på det hela nästan helt. Vi kanske ska se över lajvandet en del då den som jag uppfattade som Bat und verkade vara mer i strid än sammanställande av und rapporter. Tror som sagt att vi ska bjuda in fler med milbakgrund på befäls roller då dessa kan detta med stabsmetodik och vi då kanske kan få ut mer av milsim et. Det var många personliga vakter runt Batch men dåligt med arbetsavlastande befäl såg ingen, förutom Eriksson som var BatUnd ?.
Mvh Jojje.
Ps. Hoppas som sagt vi kör på nästa berget- event. och då gärna berget 6.

User avatar
Skuggan
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 26 Feb 2007, 22:06
Location: Lidk?ping/Sweden
Contact:

Post by Skuggan » 24 Jun 2007, 23:16

ja... du lät bra och engagerad i telefon när jag pratade med dig å roccos vägnar....
"In Hoc Signo Vinces" (Victory in this sign)
"Ultima Ratio Regum" (Kings final statement)

User avatar
SwedeX
Berget Trustee
Berget Trustee
Posts: 28
Joined: 19 Apr 2007, 12:41
Location: SWE, Sundsvall
Contact:

Post by SwedeX » 25 Jun 2007, 10:42

Grym-Adam 3 wrote:Det var många personliga vakter runt Batch men dåligt med arbetsavlastande befäl såg ingen, förutom Eriksson som var BatUnd ?.
Mvh Jojje.
Ps. Hoppas som sagt vi kör på nästa berget- event. och då gärna berget 6.
Menar du Andersson? (Han är/var reservare och hjälpte daffy rätt fint med upplägg i början...)
Tanken var från Daffy sida att han skulle ha med en Stf som även han är aktiv inom försvaret, vet dock inte vad som hände där...

Men det här var en mkt bra punkt tycker jag... Även om stålankan (daffy) verkade klara sig rätt fint utan sömn och trots feber.

Daffy

Post by Daffy » 26 Jun 2007, 09:38

Grym-Adam
Helt rätt, det var lite mycket att göra där ett tag. Men, eftersom jag visste att vi "bara" skulle hålla på till och med söndag så gick det bra. Gällande Andersson så var det en lösning på plats, och visst kunde han varit mer närvarande i staben, men han löset sin uppgift i alla fall.

Som vanligt lär man sig mycket för varje event man är BatC på, och jag har, trots att de gick rätt bra, lärt mig frukansvärt mycket. Om man är BatC under OP:B6 kommer mycket bli bättre.

Skuggan
Tackar! Gör så gott man kan...

SwedeX
Man gör så gott man kan...

Post Reply