Tr?ning inf?r B5...

Topics and things concerning this game.
Post Reply
Müller

Träning inför B5...

Post by Müller » 06 Mar 2007, 19:28

Hur tränar ni inför årets berget?

Jag och mina kompisar ifrån USA (Laget "Green Mountain Rangers") Har sedan ett par månader tillbaka börjat träna, alla har inviduella fys-program och sen så övas det flera gånger i månaden uppe vid en Ranch som ägs av en av GMRs medlemmar extremt mycket... både med AS bössorna, men ibland kör polarna även med blankskott...

Jag har ännu inte tränat annat än fysiskt då jag sitter här i sthlm, men jag åker till USA för att öva med dom i två veckor för att åter-igen träna med dom (lirade med dom en hel del i USA när jag bodde där, det här ska bli för att återigen komma in i lagets "rytm")...

Så ja, jag undrar hur andra här (spec. Allierade SF och Sovjetiska Spetsnaz-registrerat folk) har lagt upp sin träning...

EDIT: Tagit bort länk då dom gärna länkar själva :P
Last edited by Müller on 06 Mar 2007, 20:42, edited 1 time in total.

Crapgame

Post by Crapgame » 06 Mar 2007, 19:50

jag har börjat med kondition och ska börja med fysiken på gymmet i månadsskiftet... emn jag ska ju spela MP så det är inte lika hrt som SF nissarna :lol:

Hornet85

Post by Hornet85 » 06 Mar 2007, 20:08

Måndag Styrka
Onsdag 3mil med 15kg
Torsdag Styrka
Fredag 3mil med 15kg
Lördag Taktik
Söndag Bakfull

Samt Militära övningar ungefär varannan helg.
Och man läser ju teori dagligen såklart :D

Emher
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 03 Dec 2006, 00:49
Location: Norrt?lje, Sweden

Post by Emher » 06 Mar 2007, 21:50

Nu ska jag ju inte vara sådan där SF filur, men har sett till att komma igång med blandad träning för att orka utrustning osv i tre dagar. Konditions träning såsom simning, stavgång (ska köra bra mycket mer sådant när eljusspåren i närheten är fria från sådana där nedriga skidspår), cykla, och så de gamla goa dagligla armhävningarna, sit-upsen och ryggliften. Var på gymet idag med syrran men vet inte om det är min grej riktigt.

User avatar
Skuggan
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 26 Feb 2007, 22:06
Location: Lidk?ping/Sweden
Contact:

Post by Skuggan » 06 Mar 2007, 21:56

tja... träning är för mesar ;)
enda träningen jag gör egentligen är 8h fysiskt arbete varje dag :P

fast sedan kommer jag inte vara stridande heller utan fotograf (under förutsättning att Spof ger mig klartecken att deltaga)
"In Hoc Signo Vinces" (Victory in this sign)
"Ultima Ratio Regum" (Kings final statement)

Müller

Post by Müller » 06 Mar 2007, 22:01

Emher wrote:Nu ska jag ju inte vara sådan där SF filur, men har sett till att komma igång med blandad träning för att orka utrustning osv i tre dagar. Konditions träning såsom simning, stavgång (ska köra bra mycket mer sådant när eljusspåren i närheten är fria från sådana där nedriga skidspår), cykla, och så de gamla goa dagligla armhävningarna, sit-upsen och ryggliften. Var på gymet idag med syrran men vet inte om det är min grej riktigt.
Så sant.. jag gör i princip samma sak... gamla hederliga kroppsfyspasset, och sen drar jag ut och löper/cycklar/etc. i utrustningen för att orka...

milisen

Post by milisen » 06 Mar 2007, 22:23

sen hårt på gym 3 gånger i veckan + löpning varje dag

jävligt jobbigt men blir så mycket roligare om man är i form :)
kanske inte behöver springa så mycket ska ju vara mekaniserad ;)

Post Reply