Hj?lpa en Nyb?rjare?

Topics and things concerning this game.
Squid

Post by Squid » 23 Oct 2006, 09:58

Ang. vad du ska ha för vapen så beror det väl egentligen på hur stor din egna inlevelse ska bli. Klart att det ser lite fel ut om du kommer med en Ak-47:a eller liknande. Samtidigt så finns inte AK5:an att köpa som airsoft än, och det kan va lite väl mycket jobb att bygga en själv.
Varierande versioner av G3:an kan symbolisera ju AK4:an däremot.

Själv kommer jag förmodligen spela med en M4:a, då jag resonerar som så att det iaf är ett vapen från västvärlden.. ;)

Osäker på pistolfrågan, men jag kan inte tänka mig annat än att man ska få ha sidearm i hölster. Låter mest logiskt så..

Vad folk som spelar för SA ska bära... Jadu, återigen så har vi det där med inlevelsen. Finns gott om begagnade svenska stridsbälten och liknande som gör sig bra på M/90-uniform. Annars bör ju det mesta i utrustningsväg gå bra (västar / selar / bältet och liknande) bara det är i M/90-mönster eller i OD-grönt.

mvh Squid

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 02 Nov 2006, 22:17

Hej jag är på jakt efter ett vapen och om man ska spela svensk så borde ju AK-5 vara ett måste, undrar bara om detta jag hört att G&G ska göra en är sant och vart kan man i sånna fall köpa en? /Mathias

Hammerhead

Post by Hammerhead » 03 Nov 2006, 01:28

G&G har ett intresse i att utveckla en AK5, efter att företaget var på besök i Sverige (På Unreal Steel om jag minns rätt). När den bössan släpps är dock osagt.

Däremot kommer det en FN FNC från både Star och G&G som med lite tur är släppt innan B5. Undrar om inte VFC har en på gång också..?

Klassiska vapen är ju Hk G3 (AK4) och FN FNC (AK5), annars tycker jag att G36c fungerar (används av SSG) såväl som M249, PSG90, Glock 17/19.
Jag vet även att MP5or används vid träning på I19 Boden, det är ett jävla long-shot eftersom att vapnen lånas av Polisen och används enbart vid träning med 9mmFX (Färgpatroner).

Guest

Post by Guest » 03 Nov 2006, 06:42

Jag har funderat på att köpa en M15 A4 till berget 5 men jag är en nybörjare inom området så jag är inte helt säker men AK-5án är ju helt klart värt att tänka på. Ni kanske skulle kunna säga vad ni tycker angående bössor vilken ska man igentligen köpa?
Jag bor i Säffle ca 5 mil söder om Karlstad =D

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 03 Nov 2006, 06:44

Anonymous wrote:Jag har funderat på att köpa en M15 A4 till berget 5 men jag är en nybörjare inom området så jag är inte helt säker men AK-5án är ju helt klart värt att tänka på. Ni kanske skulle kunna säga vad ni tycker angående bössor vilken ska man igentligen köpa?
Jag bor i Säffle ca 5 mil söder om Karlstad =D
Detta var jag. :)

Hornet85

Post by Hornet85 » 03 Nov 2006, 13:00

Ska du spela som svensk?

I såfall är det ju denna uttrustning du ska ha som vanlig skyttesoldat
http://saf.cherrypowered.com/photogallery.php?album=6

Samt något av följande vapen

AK4 (G3A3/G3A4)
AK5 (FN FNC)
KSP90 (FN Minimi MKI)
KSP90B (FN Minimi Para)
KSP58 (FN MAG58)
PSG90 (L96)
AG90 (M82a1)
Pistol88 (Glock17)
Pistol88B (Glock19)

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 03 Nov 2006, 20:08

Ja du den utrustningen var jä***gt frän var kan man köpa alla dessa grejerna M90 dräkten kan man ju köpa på militaryshop men det andra typ strids västen och allt annat? /Mathias

Hornet85

Post by Hornet85 » 03 Nov 2006, 21:03

min är isued :P

Stridsväst och Kroppsskyd kan du inte köpa lagligt det mesta annat kan du köpa på olika webshopar
www.garderoben.se och www.recon.se har en heldel

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 03 Nov 2006, 23:15

Ok men kan man köpa det om man har säkerhetsvakt legimitation?

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 03 Nov 2006, 23:34

föresten har letat frenetiskt efter något ställe där man kan få tag på FN FNC´n gjord av STAR, för om man bara byter uthandtaget på den så ser den ju ut precis likadan eller har jag fel?

Hornet85

Post by Hornet85 » 04 Nov 2006, 11:35

stor skilnad på FN FNC och AK5 om man lägger dom brevid varandra så ser du skilnaden och den är enorm.

Nej du kan inte köpa Stridsväst 2000 eller Skyddsväst 90/94 som privat person bara Försvaret som kan köpa in det och då inte 1 och 1

Post Reply