Hj?lpa en Nyb?rjare?

Topics and things concerning this game.
Hornet85

Post by Hornet85 » 23 Nov 2006, 18:33

Ja aldrig varit skyddsvakt? :?

Robban87

Post by Robban87 » 23 Nov 2006, 19:27

Jo visst, men trodde inte HV hade tillgång till dom underbara sakerna :D

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 23 Nov 2006, 20:18

hehe jo det kanske e värt att gå med i hemvärnet men känns lite drygt att gå med för att få en stridsväst :D
men jag tänkte köpa den här till berget: MP-SEC Sydafrikansk stridssele http://www.militaryshop.se/.

/Mathias Nyrén

Emher
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 03 Dec 2006, 00:49
Location: Norrt?lje, Sweden

Post by Emher » 03 Dec 2006, 00:57

Rätt så ontopic det här: jag är relativ noob på airsoft har lirat lite grann hitills, men inte så mcyket på grund av pengabesvär. Nu är det så att jag jättegärna vill åka upp på Berget nu när sommaren kommer, och när nästa omgång biljetter släpps i Januari så vet jag om jag har råd, men mitt största problem är följande: hittar ingen som vill åka med!

Så jag ställer då frågan: några som kan tänka sig "ta hand" om mig under Berget 5? Är så tråkigt att inte ha några att ty sig till liksom ^^;; Skall tillägas att om detta händer och jag har råd att åka upp så kör jag som Svenskt infanteri.

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 03 Dec 2006, 03:18

Det känns lite som om jag har samma problem, jag är också ny inom airsoft
och är lite fundersam om hur det kommer att gå att åka dit för första gången :? men eftersom jag också skall spela svenskt infanteri (boknings lista Bobbokrull) så får vi noobs hålla ihop :D

/Mathias Nyrén

Guest

Post by Guest » 03 Dec 2006, 10:28

Vem vet, vi kanske blir ett helt gäng noobs som blir en grupp :D

Emher
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 03 Dec 2006, 00:49
Location: Norrt?lje, Sweden

Post by Emher » 03 Dec 2006, 10:29

Hm, jag det var alltså jag som skrev det där sista ^^;;

User avatar
Mercy
Corporal
Corporal
Posts: 57
Joined: 04 Dec 2006, 13:53

Post by Mercy » 04 Dec 2006, 14:31

Nybörjare är vi allt, vi kan kallas Conscripts och ställas upp som kanonmat :P

-Mercy

User avatar
Petur
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 12 Dec 2006, 12:46
Location: Lund/Sweden

Post by Petur » 13 Dec 2006, 12:48

Ja det känns ju inte mer än rätt, den svenska armén bör trots allt bestå till huvuddelen av just värnpliktiga och hemvärn! :)
"This is hotdogs. Radiocheck, over."

Hornet85

Post by Hornet85 » 13 Dec 2006, 16:09

Knappast enligt svensk lag få inte värnpliktiga uttsättas för fara.
VPL skikas hem om det blir krig och Krigsplacerade tjänstgör.

Så i Krig

Krigsplacerade och Hemvärn samt Polisen (SBP) (Om dom inte ändrat på det där med polisen?) är det som får stå för krigandet

Torak

Post by Torak » 13 Dec 2006, 16:21

Om ni är många nybörjare kan ni ju kontakta Spof och se om han har nåt liknande tjejrekryteringsprogrammet för "vanliga" nybörjare.

User avatar
Petur
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 12 Dec 2006, 12:46
Location: Lund/Sweden

Post by Petur » 13 Dec 2006, 16:21

Ok, men utbildningsnivån kvarstår. Värnplikt + eventuell repövning. :wink:
"This is hotdogs. Radiocheck, over."

Emher
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 03 Dec 2006, 00:49
Location: Norrt?lje, Sweden

Post by Emher » 27 Dec 2006, 23:27

Tja nu ser det nog ut att jag ska kunna ha råd med biljetter till Berget, så hur ska vi göra vi noobs? Ska vi göra som Torak föreslog här alldeles ovanför och kontakta Spof? Eller ska vi se till att organisera oss i ett eget litet lag? Har någon bil så vi kan samåka ett gäng vore det klart bäst, men annars att möta upp i Stockholm och ta anitngen buss eller tåg upp kan ju klart gå att ordna det med.

Robban87

Post by Robban87 » 28 Dec 2006, 07:42

Hornet85 wrote:Knappast enligt svensk lag få inte värnpliktiga uttsättas för fara.
VPL skikas hem om det blir krig och Krigsplacerade tjänstgör.

Så i Krig

Krigsplacerade och Hemvärn samt Polisen (SBP) (Om dom inte ändrat på det där med polisen?) är det som får stå för krigandet
Aldeles riktigt, Hornet. Dock måste vi ha fram några riktigt gamla airsoftspelare som får spela Hemvärn (för att bevara fördommen om att det bara finns gubbar i Hemvärnet) :P

SBP skulle nog inte ''kriga'' så mycket om du förstår vad jag menar, möjligen skulle hela Polisväsendet sättas in för att hjälpa Civilförsvaret tillsammans med räddningstjänst för att vara allmänheten till tjänst, förhindra plundring, dela ut skyddsmasker, hjälpa folk till skyddsrum mm, saker som egentligen HV ska klara av förutom att strida men alla HV-män skulle nog behövas ute på fältet om Ryssen kom.

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 29 Dec 2006, 13:27

Emher wrote:Tja nu ser det nog ut att jag ska kunna ha råd med biljetter till Berget, så hur ska vi göra vi noobs? Ska vi göra som Torak föreslog här alldeles ovanför och kontakta Spof? Eller ska vi se till att organisera oss i ett eget litet lag? Har någon bil så vi kan samåka ett gäng vore det klart bäst, men annars att möta upp i Stockholm och ta anitngen buss eller tåg upp kan ju klart gå att ordna det med.
Det tycker jag låter som en bra ide, sen om vi ordnar själv lr om Spof kan tänka sig fixa det spelar inte mig någon roll. man skulle ju kunna starta en ny tråd där intreserade kan höra av sig och om intresset är stort nog så kan man sätta ihop ett gäng.

Och ang. att samåka låter också som en bra ide fast Stockholm e lite fel för mig, jag tänkte åka från Säffle upp till Falun och där efter öster till Gävle och sen raka vägen upp, men jag är positivt inställd till att samåka så behöver ju bilresan inte bli så fruktansvärt dyr =D

/Mathias Nyrén
Last edited by Bobbo on 07 Jan 2007, 20:49, edited 1 time in total.

Post Reply