Berget 5 - informacje og?lne

Topics and things concerning this game.
Locked
Giersu

Berget 5 - informacje ogólne

Post by Giersu » 21 Sep 2006, 14:34

Berget 5 będzie dużą grą skupiającą airsoftowców z całego świata, zapewniającą zarówno wspaniałe doświadczenia airsoftowe, jak i możliwość spotkania przyjaciół z innych krajów. Wyemitowanych zostanie 1200 biletów, spośród których pierwsze 300 sztuk będzie dostępne 17 września 2006 od godziny 2000 czasu środkowoeuropejskiego. Gra zlokalizowana będzie na terenie i w okolicach opuszczonego kompleksu wojskowego.

Miejsce: Szwecja - Härnösand - Wyspa Hemsö
Data: Piątek 15 czerwca - niedziela 17 czerwca 2007
Zameldowanie: W głównej Strefie Bezpieczeństwa pomiędzy godziną 1000 a 2100, 14-go czerwca
Odprawa: Wszyscy gracze muszą zebrać się w głównej Strefie Bezpieczeństwa 14-go o godzinie 2200
Początek gry: Piątek, 15 czerwca, godzina 0001
Koniec gry: Niedziela, 17 czerwca, godzina 1500

Pragniemy, abyście przybywali tak szybko, jak będzie to możliwe, meldować się można będzie od godziny 1000 14-go czerwca

Wiek:

Wymagane ukończone 18 lat

Podróż:

Najbliższym lotniskiem jest Midlanda, zaś dworzec kolejowy i autobusowy znajdują się w Härnösand . Możemy zorganizować dowóz z/do obu tych miejsc.

Podróżując samolotem do Szwecji, powinieneś najpierw lecieć na lotnisko Arlanda (Sztokholm), a stamtąd polecieć na Midlanda. Koszt lotu to ok. 500 SEK (~220 PLN)
Z Arlandy (czy Sztokholmu) można pojechać także autobusem. Trwa to około 6 godzin i kosztuje ok. 300 SEK (~130 PLN).

Dojazd z Härnösand do miejsca gry będzie oznakowany.

Na wyspę można dostać się promem. Jest on darmowy, kursuje co godzinę przez całą dobę i może pomieścić do 25 samochodów.


Transport replik:

Służby celne w Szwecji nie konfiskują replik ASG. Również transport wewnątrz granic Szwecji nie powinien nastręczać problemów. Powiadomimy służby celne o zbliżającej się grze, gdyby jednak wystąpiły jakiekolwiek trudności z tymi służbami, kontaktujcie się z nami, a my zajmiemy się tym dalej.

(Fragmentu o podróżowaniu przez Niemcy nie tłumaczę)

KOSZTA

Cena biletów:

450 SEK (~195 PLN) - obowiązkowa opłata za uczestnictwo w Berget 5

Opcje:

Wyżywienie 250 SEK (<110 PLN) - 4 posiłki: lunch i obiadokolacja w piątek i sobotę

Opaska 30 SEK (13 PLN) - jeśli nie chcesz przygotować jej sobie sam, zrobimy to za Ciebie z elastycznego materiału zapewniającego dobre dopasowanie.

Wypożyczenie radia 350 SEK (~150 PLN) - radio o dobrym zasięgu z bateriami i zestawem słuchawkowym (PMR może być niewystarczający)

Transport na lotnisko 200 SEK w obie strony

Transport do Härnösand 100 SEK w obie strony

Koszulka Berget 5 100 SEK (~45 PLN) - koszulka z nadrukiem "Berget 5: Been There, Done That"


Formy płatności:

Przelew lub PayPal



Logistyka

Parking:


Przewidujemy 2 parkingi dla uczestników, oba znajdują się na wyspie Hemsö. Nie ponosimy jednak odpowiedzialności za pojazdy i pozostawione w nich rzeczy, toteż prosimy o niepozostawianie w nich rzeczy wartościowych. Powiadomiliśmy policję i lokalne agencje ochrony o imprezie, toteż parking będzie co jakiś czas przez nich sprawdzany. Parkingi zaznaczonę będą na mapach, które załączymy wkrótce.

Przechowalnia:

Na terenie Strefy Bezpieczeństwa dostępna będzie przechowalnia sprzętu, koszt skorzystania z tej usługi to 20 SEK. W zamian sprzęt zostanie przypilnowany, a Ty dostaniesz numerek. W razie jego zgubienia, będziesz musiał wylegitymować się, by odebrać swój sprzęt.

Meldunek:

Wszyscy uczestnicy muszą mieć przy sobie ważny dokument tożsamości. Sugerujemy, abyście wcześniej określili swoje preferencje co to lokum, by usprawnić proces meldunkowy. Meldowanie rozpoczynamy o 1000, w czwartek, 14 czerwca.

Wszystko, co pożyczycie lub dostaniecie od nas na czas gry, zostanie Wam wydane właśnie w czasie meldunku.

Natychmiast po zameldowaniu, gracze zostaną skierowani do właściwych baz, gdzie będą mogli ustawić własne namioty i przygotować się do gry. Planujemy rozpoczęcie gry na godzinę 0001, 15-go; gracze, którzy zjawią się po tym terminie, zostaną dokooptowani do swoich grup natychmiast po przybyciu.

Woda:

Wszystkie bazy i główna Strefa Bezpieczeństwa będą zaopatrzone w wodę do picia przez cały czas trwania zlotu. O zapełnianie 1000 litrowych zbiorników zadba właściwa załoga.

Wyżywienie:

Ponieważ nie będziemy dysponować technicznymi środkami umożliwiającymi dokonywanie płatności kartą, pamiętajcie o zabraniu gotówki, jeśli planujecie zakupy na miejcu. Ci, którzy zamówią i zapłacą za opcję wyżywienia, będą mogli odebrać swoje racje o godz. 1100 oraz 1700 w piątek i sobotę. Żywność dostarczona zostanie do właściwych baz. Osoby decydujące się na opcję wyżywienia dostaną przy meldunku karty, które następnie zamienić będzie można na racje. Posiłki dostarczone będą w szczelnych opakowaniach i powinny pozostać w nich ciepłe przez 4 godziny. Po tym czasie można je zjeść na zimno, lub podgrzać w mikrofalówce (jeśli będą dostępne).
Własne jedzenie podgrzać będzie można w specjalnie wyznaczonych strefach.
W głównej Strefie Bezpieczeństwa mieścić się będzie sklepik z napojami, słodyczami, kawą, przekąskami, tytoniem i niewielką ilością gorących przekąsek.

Nocleg:

Osoby planujące nocleg na terenie rozgrywki ulokowane zostaną w ich własnych namiotach, które ustawić należy na terenie bazy. Infrastruktura zostanie przygotowana wcześniej, więc wystarczy zatroszczyć się o namiot. Jeżeli Twój namiot jest w jaskrawym kolorze, prosimy o przykrycie go pałatką tak, by nie niszczył klimatu.

Osoby decydujące się na nocleg poza terenem gry, zostaną zameldowane w hotelach po kilka osób w jednym pokoju. Należy odpowiednio dogadać się co do użytkowania klucza.

Śmieci:

Kosze na śmieci zostaną zapewnione na terenie gry i należy z nich korzystać. Osoby przyłapane na śmieceniu zostaną usunięte z gry.

Prąd:

Zapewniony będzie ograniczony dostęp do elektryczności, z priorytetem dla oświetlenia i ładowania baterii. Ilosć dostępnych gniazdek będzie mocno ograniczona, więc sugerujemy wcześniejsze naładowanie baterii i zabranie ladowarek samochodowych.

Higiena:

Zapewniamy toalety w głównej Strefie Bezpieczeństwa oraz w bazach. Prysznice i sauna dostępne będą darmowo w Härnösand, w centrum sportowym Högslätten.

Bezpieczeństwo

Prawo szwedzkie:

Nadrzędnym wobec wszystkich innych przepisów obowiązujących na Berget 5 jest oczywiście prawo Szwecji. Gracze z zagranicy mający jakiekolwiek pytania mogą skontaktować się z policją szwedzką, lub zapytać organizatorów.

Prawo Wolnego Wstępu:

W Szwecji każdy ma prawo przebywania na terenach państwowych - zarówno obywatele Szwecji, jak i obcokrajowcy. Nazywamy to Prawem Wolnego Wstępu, Allemansrätt. Ta swoboda, której nie spotyka się w każdym kraju, niesie ze sobą także odpowiedzialność - nasze prawo do przebywania w terenie nie może naruszać tego samego prawa innych ludzi.

Prawo Wolnego Wstępu wymaga rozwagi, odpowiedzialności i trzeźwości oceny sytuacji. Nie wolno nam naruszać krajobrazu, ani szkodzić zwierzętom, musimy zaś brać pod uwagę inne osoby korzystające z tego prawa.

Esencja tego prawa zawiera się w haśle "Nie przeszkadzaj, nie niszcz".

Prawo Wolnego Wstępu dotyczy także terenu rozgrywki, co w tym wypadku oznacza, że nie wolno nam wyrządzać szkody lokalnej faunie i florze.


Bezpieczeństwo osobiste:


Ponieważ liczba graczy osiągnie 1200 osób, niezbędne dla uniknięcia poważnych obrażeń będzie ścisłe przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.

W razie wypadku należy zadzwonić pod numer 112. Za jego pośrednictwem można skontaktować się z policją, pogotowiem i strażą pożarną. Jest to numer alarmowy, używany w sytuacjach nagłych - wypadek, przestępstwo w toku itp.

W sytuacjach niewymagających natychmiastowej interwencji, wystarczy skontaktować się z lokalnym posterunkiem policji pod numerem 11414 (+ 46 77 11414 00) lub zgłosić się osobiście.

We współpracy z lokalnymi władzami i służbami ratunkowymi, opracowaliśmy szereg zasad bezpieczeństwa. Przeprowadziliśmy w tej sprawie spotkanie z lokalnymi i regionalnymi władzami oraz przedstawicielami służb ratunkowych i bezpieczeństwa, w celu omówienia zasad współpracy mającymi na celu zapewnienie maksimum bezpieczeństwa uczestnikom imprezy.

Ubezpieczenie i odpowiedzialność cywilna:

Uczestnictwo w Berget 5 podejmowane jest wyłącznie na własne ryzyko, nie będzie zapewniona żadna forma ubezpieczenia. Sugerujemy upewnienie się, w jakim zakresie działąją osobiste polisy ubezpieczeniowe uczestników.
Wszyscy uczestnicy muszą posiadać ważny dokument tożsamości - dowód osobisty, prawo jazdy, lub paszport.

Alkohol i narkotyki:

Obowiązuje zasada zerotolerancji dla alkoholu i narkotyków. Każdy, kto zostanie zauważony podczas zażywania alkoholu lub narkotyków, zostanie natychmiast usunięty z terenu gry bez prawa do zwrotu kosztów. Pozostajemy w dobrych stosunkach z lokalną policją a także dysponować będziemy własnym, przeszkolonym personelem ochrony, toteż w wypadku jakichkolwiek oporów ze strony usuniętego, z pewnością wezwiemy którąś z tych służb.
Wyznajemy opinię, że broni (czy to ostrej, czy też replik) i alkoholu nigdy nie należy łączyć, więc nie zabierajcie ze sobą ani alkoholu, ani narkotyków. Uczestnicy zażywający leki proszeni są o poinformowanie o tym fakcie organizatorów podczas meldowania się.

Zagrożenie pożarowe:

Obowiązywać będzie całkowity zakaz palenia ognisk poza specjalnie wyznaczonymi strefami. Zakaz dotyczy wszelkich form ognia, wliczając świece, kuchenki, podgrzewacze itp. Nie wolno przywozić ze sobą żadnej pirotechniki - wszystko to zapewnią organizatorzy. Zachęcamy wszystkich do zwracania pilnej uwagi i na siebie i na innych; szczególnie palacze muszą dołożyć wszelkich starań, by nie doprowadzić do zaprószenia ognia.
Specjalne zasady bezpieczeństwa będą obowiązywać w obozowiskach, szczególnie tych z namiotami. Gaśnice będą zapewnione we wszystkich obozowiskach, każdy uczestnik zostanie poinformowany o ich położeniu i sposobie użytkowania.

Pierwsza pomoc:


W przypadku drobniejszych obrażeń, pomoc będzie mogła zostać udzielona przez ekipę medyczną w głównej strefie bezpieczeństwa. Ponadto wszyscy prowadzący grę (ubrani w jaskrawo-żółte kamizelki) dysponują podstawowym przeszkoleniem z zakresu pierwszej pomocy.

W razie poważniejszego wypadku, pomóż rannemu na tyle, na ile potrafisz i zawiadom pogotowie (tel. 112), jako adres podając "Berget 5". Jak najszybciej zawiadom także kogoś z organizatorów.

Zachęcamy wszystkich uczestników, by zabrali ze sobą małą apteczkę pierwszej pomocy, lub opatrunek osobisty w prawej kieszeni udowej. Przydatny może również być plaster i aspiryna. Pamiętajcie - lepiej zabrać za dużo, niż za mało.
Przypominamy również, że nigdy nie należy podawać wody osobie rannej w głowę lub brzuch.

Alergie i choroby:

Jeśli jesteś cukrzykiem, astmatykiem, alergikiem, lub masz jakiekolwiek inne dolegliwości zdrowotne, które mogą wpłynąć na Twoją zdolność do uczestnictwa w grze, lub wymagające zabiegów medycznych, nie zapomnij poinformować o tym swoich kolegów z ekipy. Poinstruuj ich także, jak mają reagować, gdybyś potrzebował pomocy. Noś swoje leki przy sobie i poinstruuj swoich kolegów co do sposobu ich używania.

Ochrona oczu i inne środki ochrony osobistej:

Każda osoba znajdująca się na terenie rozgrywki musi używać ochrony oczu przez cały czas, również w czasie snu. Ochrona oczu musi być właściwa dla celów airsoftu i powinna zostać wcześniej przetestowana. Zasada ta odnosi się oczywiście również do osób stanowiących grupę LARP.

Rejon gry:

Zawsze istnieje pewne niebezpieczeństwo przedostania się na teren rozgrywki cywili - osób spoza gry. Choć podjęliśmy wszystkie możliwe środki dla poinformowania lokalnej społeczności, każdy z uczestników proszony jest o pomoc w tej kwestii i - jeśli zajdzie taka potrzeba - wyjaśnianiu "intruzom" o charakterze toczącej się rozgrywki i konieczności ochrony oczu.

Jeżeli w czasie walki zauważysz na terenie gry cywila, natychmiast zawołaj CEASE FIRE, CIVILIAN (czyt. siis fajer, siwilian) - wstrzymać ogień, cywil. Inni gracze słusząc to hasło powinni je powtórzyć, aby upewnić się, że wszyscy słyszeli. Zabezpiecz broń i upewnij się, że cywil zostanie grzecznie odprowadzony poza teren gry.

Bezpiecznik:

Przed wejściem na teren strefy bezpieczeństwa, zawsze zabezpieczaj broń. Wyjmij magazynek, oddaj kilka "suchych" strzałów w bezpiecznym kierunku (oznaczonym). Absolutnie zabrania się kierowania broni w stronę kogokolwiek w strefie bezpieczeństwa - prowadzący grę będą bardzo restrykcyjni w egzekwowaniu tej zasady. W skrajnych wypadkach uczestnik może zostać wyproszony z terenu rozgrywki.

KOMUNIKACJA

Grupy używające własnej łączności PMR 446 MHz otrzymają wszelkie instrukcje dotyczące użytkowania tego pasma podczas meldowania, lub na początku gry. LPD i SRBR używane będą do zapewnienia łączności na poziomie kompanii, natomiast PMR na poziomie drużyny i plutonu. Z tego względu niektórzy będą musieli być wyposażeni w 2 radia.

Inną opcją jest używanie gońców oraz sygnałów optycznych.

Zarówno strona sowiecka, jak i Alianci, dysponować będą 20 częstotliwościami na różnych zakresach, aby nie utrudniać sobie wzajemnie komunikacji.

Teren rozgrywki będzie niemal w całości objęty zasięgiem łączności radiowej, dzięki zastosowaniu repeaterów. Mamy wynajęty sprzęt, włącznie z bateriami i akcesoriami, który rozdysponowany zostanie pomiędzy dowódców kompanii (do przekazania radiowcom).

Wszyscy zainteresowani zostaną poinstruowani w kwestii używania powierzonego sprzętu, zapewnimy im także informacje dotyczące:

- kryptonimów
- kanałów i częstotliwości
- numerów telefonicznych
- procedur monitorowania

Mogą nastąpić takie zjawiska, jak podsłuchiwanie i zakłócanie. Zainteresowani zostaną powiadomieni o tym w czasie gry. Zastosowanie prawdopodobnie znajdą także zaawansowane systemy łączności radiowej.

Wynajem radia - zasady

Wypożyczony sprzęt należy pokwitować pisemnie podczas meldowania, zaś jako formę zastawu, należy pozostawić jakiś dokument.

Obowiązują poniższe zasady:
- zagubiony sprzęt musi zostać odkupiony przez pożyczającego
- sprzęt musi zostać oddany przez pożyczającego po zakończeniu gry
- zwrot sprzętu nastąpi w wyznaczonym miejscu
- w wypadku otrzymania uszkodzonego sprzętu, należy zwrócić się do osoby wydającej z prośbą o wymianę.

Locked