Sp?rsm?l og svar

Topics and things concerning this game.
Lokke

Spørsmål og svar

Post by Lokke » 12 Sep 2006, 00:32

Hei folkens.

Jeg er nå norsk organisator.
Er det noe dere lurer på så ta kontakt. Jeg har ikke deltat på Berget tidligere, men skal prøve å svare etter beste evne.

Så meld dere PÅÅÅÅÅÅÅ. Dette blir fett :D

Tiger_1

Post by Tiger_1 » 12 Sep 2006, 13:34

Veldig bra Løkke, godt å se at vi fikk inn en forbundsmann her. Jeg regner med at du klarer dette kjempe fint. Hvis du trenger noe hjelp og støtte fra forbundet evt noe fra meg personlig, så ikke nøl med å ta kontakt. enten via tlf, eller PM.

counterassasin

Påmelding...

Post by counterassasin » 16 Sep 2006, 20:02

Må man melde seg på Berget via en klubb, eller kan man stille opp uten?

Tiger_1

Post by Tiger_1 » 17 Sep 2006, 16:25

Hva er i grunn planen? Skal vi organisere en samlet norsk styrke, eller er det snakk om at folk skal spille på alle mulig sider, og melder seg på i hytt og pine? Er det noen plan om en "norsk" tropp eller kompani? Jeg sier "norsk" siden jeg antar at vi blir vel så mange som spille i andre allierte kit, ikke bare norsk.

Lokke

Re: Påmelding...

Post by Lokke » 18 Sep 2006, 15:47

counterassasin wrote:Må man melde seg på Berget via en klubb, eller kan man stille opp uten?
Man kan stille på egenhånd så lenge alder og fps regler overholdes.

Lokke

Post by Lokke » 18 Sep 2006, 15:50

Tiger_1 wrote:Hva er i grunn planen? Skal vi organisere en samlet norsk styrke, eller er det snakk om at folk skal spille på alle mulig sider, og melder seg på i hytt og pine? Er det noen plan om en "norsk" tropp eller kompani? Jeg sier "norsk" siden jeg antar at vi blir vel så mange som spille i andre allierte kit, ikke bare norsk.
Les mer om booking her: http://www.berget-events.com/b5/booking.php

Ingen planer om eget norsk kompani, men jeg regner med at ledelsen samler så mange som mulig av samme nasjonalitet/ samme uniform.

Hvilken side man kjemper på avgjøres med armmerke.

Tiger_1

Post by Tiger_1 » 18 Sep 2006, 16:36

OK, for det første, jeg kan å lese......Det jeg spør om er om vi nordmenn faktisk SKAL organiserer oss litt...for hvis vi legger frem en pakkeløsning til organisatorne, så setter de sikkert litt pris på det! Og hvis vi IKKE skal organiserer oss litt og utnytte det faktum at vi kjenner hverandre og kan organiserer vårt lederskap, så vet jeg ikke helt hvorfor vi har et norsk bindeledd, eller hvorfor vi har et forum.....

Lokke

Post by Lokke » 18 Sep 2006, 21:13

Tiger_1 wrote:OK, for det første, jeg kan å lese......Det jeg spør om er om vi nordmenn faktisk SKAL organiserer oss litt...for hvis vi legger frem en pakkeløsning til organisatorne, så setter de sikkert litt pris på det! Og hvis vi IKKE skal organiserer oss litt og utnytte det faktum at vi kjenner hverandre og kan organiserer vårt lederskap, så vet jeg ikke helt hvorfor vi har et norsk bindeledd, eller hvorfor vi har et forum.....
Mange bra poeng der.

1. Muligheten for å organisere oss i Norske tropper med Norsk befal er et godt poeng. Jeg har sendt mail til Berget om hvilke oppsjoner vi har. Merk: Berget ledelsen utpeker "Generalstab" for hver side samt inndeler i Tropper etter funksjon.

2. Det er fullt mulig å være i et "Norsk lag" med feks US uniform.

3. Vi har et Norsk fora for å få de tingene du nevner på bordet og gjort noe med dem :)

4. Mitt mandat er ikke "General Norge". Jeg sitter som et bindeledd mellom oss i Norge og spilledelsen. Jeg har ingen lederolle i selve spillet. Mine oppgaver:

********
1 - Advertising B5 and answering questions from players. (You will have
numerous ways of contacting me directly for tricky questions.)

2 - Recruit at least 50 players from your country.

3 - Contact coach companies and other transport options for return travel
from your country to B5.

4 - Evaluate the possibility and interest level for arranged group travel
for airsofters from your country.

5 - Report back at least once a month regarding your progress and current events in your country's airsoft community.
**************


Det er 1 år til spillet. Jeg tror vi kan "iron out" en god løsning som funker bra for oss Nordmenn, organisatorer og selve spillet. Dette blir en prosess frem mot selve spillet.

Foreløpig sitter jeg inne med litt for lite info.

Jeg oppretter en post kalt Norske Veteraner, som har deltatt på et eller flere berget spill.

tok

Post by tok » 18 Sep 2006, 21:35

I fjord Samlet de alle de norsk talende i en tropp. Uten av vi ba om det, så jeg regner med at det blir gjort i år og. Men det er selvsakt en stor fordel om vi klarer å bygge opp et eget kompani med norske ledere osv.

Andyve

Post by Andyve » 19 Sep 2006, 10:46

Vi må definitivt stille med en norsk tropp, sette den opp med alt vi trenger av sniper teams heavy support recon osv osv.

Stiller gjerne som del av ledelse til en norsk tropp (kompani)

Det viktige her er jo at bare man snakker norsk spiller uniform liten rolle evt innad i hvet enkelt lag men eller er det jo bare å få alle fra norge som skal bort med slik at vi blir en slagkraftig gruppe hehe :)

Tiger_1

Post by Tiger_1 » 19 Sep 2006, 17:49

Joda, ser jo lett for meg at et DPM lag kan være del av den norske gjengen, så det er jo bare evt de som vil spille på enten Svensk, finsk eller russisk side som ikke blir en del av den. Og takk Løkke, det siste svaret ditt var MYE mer hjelpsomt enn det første.

Lokke

Post by Lokke » 19 Sep 2006, 23:16

Jeg oppretter en egen post rundt dette med et Norsk kompani. Det blir uansett aktuellt. Vennligst forsett diskusjonen rundt dette der :)

Guest

Post by Guest » 19 Oct 2006, 14:57

hvor på kartet finner vi stedet hvor spillet skal finne sted, eg har hørt om harnøy men hvor ligger det eg finner det ikke når eg søker på det?!

beef

Post by beef » 19 Oct 2006, 15:24


Guest

Post by Guest » 20 Oct 2006, 19:36

det vil bli en helvetes lang busstur holy shit,men etter hva eg har sett så e det faen meg vært det.

Post Reply